06 30158805 info@riiva.nl

Klachten reglement

Klachtenregeling

Heb je een verbeterpunt of klacht?

De medewerkers van Riiva werken met veel plezier aan het leveren van goede zorg en doen dit zo zorgvuldig mogelijk. Toch kan er altijd iets zijn waarover je ontevreden bent. In ieder vorm van zorg en begeleiding kan het voorkomen dat zaken niet geheel naar wens verlopen. Graag gaan wij hierover met je in gesprek. Bovendien kunnen we met jouw informatie ons werk verbeteren.

Een gesprek aanvragen
Als je een klacht hebt, kun je daar binnen Riiva verschillende dingen mee doen. Je kunt bijvoorbeeld een gesprek aanvragen met een begeleider. Die kun je vertellen wat je dwars zit en samen zoeken naar een oplossing.

Klachtenbemiddelaar
Je kunt ook een klachtenbemiddelaar inschakelen. De klachtenbemiddelaar is een onpartijdige gespreksleider die samen met alle betrokkenen een oplossing voor een klacht probeert te vinden.

De klachtenbemiddelaar is te bereiken via info@riiva.nl t.a.v. klachtenbemiddelaar.

Klachtencommissie
Een andere mogelijkheid is dat je je klacht naar de klachtencommissie stuurt. Die bestaat uit leden die niet voor Riiva werken. De klachtencommissie hoort eerst iedereen die bij de klacht betrokken is. Na een onderzoek doet de klachtencommissie een uitspraak of je gelijk hebt met je klacht of niet. Het kan ook zijn dat je voor een deel gelijk krijgt.

De klachtencommissie is telefonisch te bereiken op maandag t/m vrijdag van 11.00 tot 14.00 uur op het telefoonnummer: 070-3105310